HANDEL FRA MAJORSTUEN TIL SLOTTET

Byens beste burger?

Current Image

Byens beste burger?

På Majorstuen finner du Jønk Burger, med kanskje den beste burgeren Norge har å by på. Jønk Burger har vokst med storm­skritt de siste årene og er blitt en favoritt blant mange. Med sitt kompromiss­løse fokus på ferske råvarer og serviceinnstilt betjening har de satt en ny standard for hurtigmat i Oslo.

Tekst og foto Tjalfe Oure

For folk som trenger et raskt måltid, enten de er på vei hjem fra jobb, skole, kino eller bare slapper av hjemme i stua, er Jønk blitt et solid førstevalg for mange. Med prisvinnende burgere, en avslappet atmosfære og trivelig service har Jønk Burger bevist at kvantitet ikke behøver å gå utover kvalitet.
– Alt vi selger er av høy kvalitet. Vi tilbereder våre egne grønnsaker, så de kommer ikke frosne. Kjøttet leveres ferskt annenhver dag, og dressingene er av våre egne oppskrifter. Vi tilbereder alt ferskt og bruker kun ingredienser av høy kvalitet, forteller Jønk Burgers regionssjef Cristian Miron.
De åpnet sin første restaurant for fire år siden på Grønland. I løpet av sitt første år brukte de mye tid og energi på å perfeksjonere konseptet. Da de til slutt hadde et produkt de var fornøyde med, gikk det fort. Rundt omkring i Oslo poppet den ene restauranten opp etter den andre. I dag finner du dem på sju steder, og med en åttende restaurant på Mortensrud rett rundt hjørnet, har de ingen planer om å tråkke på bremsen.
– De siste årene har gått veldig bra. Vi har hatt stort fokus på vekst og å kunne tilby kundene den beste matopplevelsen, sier Miron.

cloudImage

Regionsjef i Jønk Burger Cristian Miron har stor tro på konseptet og ser lyst på bedriftens fremtid.

Et inkluderende miljø
En av nøklene til Jønk Burgers suksess er deres evne til å skape en avslappet og inkluderende atmosfære. Enten du er ung, gammel, student eller arbeidsnarkoman, er alle velkomne. Restauranten ønsker at kundene skal føle seg komfortable, og det er ingen krav om å kle seg på en viss måte eller gjøre et stort nummer ut av besøket.
– Vi vil at folk skal føle seg velkomne, enten de er på en uformell middag med venner eller på vei hjem fra jobb eller skole. Alle skal kunne komme inn og få en god opplevelse, forteller Miron.
For Miron er et uformelt og serviceinnstilt team en av de største faktorene for å bygge en slik atmosfære.
– Våre ansatte kommuniserer med kunden på en måte som ikke føles robotaktig. Hos oss skal alle føle seg sett, og det skal være mulig å ha en samtale. Vi har et fantastisk team, og det merkes i hvordan vi leverer service til kundene våre. Når folk er glade og motiverte, reflekteres det i hvordan de møter kundene, sier Miron.

cloudImage

Cheeseburgeren er Jønk Burgers bestselger. Som de andre burgerne består den kun av ferske råvarer.

Tøff konkurranse
Hurtigmatbransjen er stor, og det finnes mange aktører i Oslo. Mange har sine foretrukne steder, og kjedene kjemper om oppmerksomheten. Som en relativt ny bedrift må Jønk Burger finne sin plass i markedet.
– Vi ønsker ikke å angripe markedet. Jeg tror at på et eller annet tidspunkt ønsker de fleste å prøve noe nytt. Så når folk kommer til oss første gang, må vi sørge for at opplevelsen er så god at de kommer tilbake, sier Miron.
Med ti års praktisk erfaring innenfor næringslivet, hoved­ sakelig i restaurantbransjen, har Miron bygget en solid forståelse for å navigere i konkurranseutsatte markeder. Hans erfaring, kombinert med en bakgrunn innen juss, gjør ham i stand til å håndtere utfordringer med en strategisk og tilpasningsdyktig tilnærming. Som regionssjef i Jønk Burger de siste to årene trives han i bransjens høye tempo og er alltid på utkikk etter nye måter å utvikle og forbedre seg på

cloudImage

Standarden er høy hos Jønk hvor hver burger lages med omhu.

Suksessoppskrift
Han tror at kombinasjonen av mat av høy kvalitet og god service gir kunden en unik opplevelse. Dette kan være en av grunnene til at de skiller seg ut fra aktører som har valgt å fokusere på andre aspekter. Det er i hvert fall ingen tvil om at burgerne til Jønk har gjort seg bemerket blant kunder og konkurrenter.
– Vi har vunnet Årets Burger to år på rad av Wolt, så her får du noen av de beste burgerne i landet. Selv om cheeseburgeren er vår bestselger, er det flere favoritter blant kundene. Enten du liker sterke burgere, klassikere eller har spesifikke preferanser, vil du alltid finne noe du liker hos oss.

Vil være der det skjer
Burgerkjeden streber alltid etter å forbedre seg. Gjennom kontinuerlig dialog med kunder og ansatte får de hele tiden tilbakemeldinger som legger grunnlaget for videre utvikling.
– Det at våre ansatte hele tiden har en genuin og vennskapelig tone med kundene, gagner både oss og dem. Atmosfæren og opplevelsen deres blir bedre, og i tillegg får vi en naturlig dialog med kundene som gjør det enklere for oss å oppfylle deres ønsker, sier Miron.
For tiden er Jønk opptatt av å dekke så mye av Oslo-området som mulig. Ved å lytte til kundene og hele tiden følge med på hvor bestillingene kommer fra, har de et godt overblikk over hvor etterspørselen er stor.
– Våre nyeste restauranter åpnet litt i utkanten av Oslo, på Triaden og Holmlia, så vi begynner å vurdere mulighetene for å ekspandere til andre byer. Men der har vi ingen planer foreløpig. Dekningen av Oslo er fortsatt hovedfokuset, forteller Miron.

cloudImage

Gode tilbud
Miron trives godt i en restaurantbransje der han kan se mange muligheter for Jønk Burger. De er hele tiden ute etter å forbedre seg og gi kundene den beste opplevelsen.
– Det skjer noe nytt hele tiden. Vi utvikler oss stadig, prøver ut nye ting i form av kampanjer og samarbeider. For eksempel har vi her på Majorstuen et samarbeid med Colosseum kino, hvor kunder med kinobilletter får 20 prosent rabatt. .

Jønk avd. Colosseum | Sørkedalsveien 10
91 92 99 29 | www.jonkburger.no

© 2024 Majorstuen & Bogstadveien Næringsforening.
All Rights Reserved.